ده رستوران برتر جهان که حتما باید غذای آنها را امتحان کنید کدامند؟

برخی به شهرهای مختلف سفر می‌کنند تا از آثار باستانی، موزه‌ها و سایر جاذبه‌های توریستی دیدن کنند. برخی دیگر برای تجربه‌ی فرهنگ و زندگی سایر نقاط جهان، سفر می‌کنند. در نهایت به هرجا که می‌روید، باید برای خوردن غذا، بهترین رستوران‌ها را بیابید. در نتیجه بهتر است سفرتان را با هدف تجربه‌ی بهترین رستوران‌های جهان برنامه‌ریزی کنید.

۱٫ نوما، کوپنهاگ، دانمارک

رستوران دوستاره‌ی میچلین با مدیریت سرآشپز “رنه ردزپی” روی غذاهای سنتی شمال اروپا و مواد محلی غیرمعمول اعم از خز گوزن شمالی و جگر ماهی تمرکز دارد. جایتان را رزرو کنید چون این رستوران کنار اسکله‌ای با ۴۵ صندلی، شب‌ها همیشه پر است.

۲٫ رستوران ال سلر دی کانروکا ، جیرونا، اسپانیا

سه برادر روکا (جوآن، جوردی، و جوآن ) رستورانی حیرت‌انگیز آفریده‌اند که عموما باید از ماه‌ها قبل برای رفتن جا رزرو کنید. رال ال دی کانروکا رستورانی با سبک آزاد است و تمرکزش روی کارهای آوانگارد و سنت‌های نسل‌های گذشته است. وقتی به بارسلونا سفر می‌کنید بدون شک یکی از جاهایی که باید از آن دیدن کنید این رستوران سه ستاره است.

۳٫ رستوران اوستریا فرانچسکانا، مودنا، ایتالیا

سرآشپز ماسیمو بوتورا در کنار غذاهای سنتی،‌ مدرن و کلاسیک ایتالیایی دو غذای آوانگارد هم خلق کرده است. خواه بخواهید کرانچ جگر غاز بخواهید یا ترتلینی با سس پارمزان، همه چیز برای هر کسی وجود دارد. چرا فقط از یک گروه غذا انتخاب کنید؟ هر سه را در اوستریا فرانچسکانا امتحان کنید.

۴٫ رستوران الون مادیسون پارک ، نیویورک، آمریکا

سرآشپز “دانیل هوم”، دارنده‌ی سه ستاره‌ی میچلین و برنده‌ی شش جایزه‌ی مسابقه آشپزی، عادت‌های محلی نیویورک را با سنت‌های آشپزی دنیای قدیم در هم آمیخته و منوی خوشمزه‌اش را در رستوران الون مادیسون پارک عرضه کرده است.

۵٫ رستوران دینر بای هیستن بلومنتال ، لندن، بریتانیا

سرآشپز “آشلی پالمر واتز”  در این رستوران دو ستاره‌ی میچلین غذاهای تاریخی بریتانیایی عرضه می‌کند. در این رستوران غذاهای سنتی پیچشی تازه برای وسعت بخشیدن به این تجربه دارند.

۶٫ موگاریتز، سان سباستیان، اسپانیا

رستوران موگاریتز، سبک خاص  متفاوتی را در صنعت تهیه و تولید غذا به وجود آورده است. اگر می خواهید تمامی ذهنیت های قبلی‌تان از غذا ها پاک شده و یک تجربه کاملا متفاوتی از غذا ها را تجربه کنید، موگاریتز، گزینه بسیار مناسبی است.

۷٫ رستوران دی.او.ام ، سائو پائولو، برزیل

رستوران D.O.M یکی از بهترین رستوران‌ها در آمریکای جنوبی است. سرآشپز “الکس آتالا” از مواد غذایی برزیلی استفاده می‌کند تا به غذاهایش سرزندگی حس خلاقیت، مزه و رنگ بدهد.

۸٫ آرزاک، سان سباستیان، اسپانیا

سرآشپز “خوآن مای آرزاک” و “النا آرزاک اسپینا”، پدری سختگیر و دخترش، باعث اوج گرفتن رستوران آرزاک می‌شوند. در واقع عناصر سنتی غذاهای باسک را می‌آورند و به سبک خود روی غذاهای اصلی کار می‌کنند. توریست‌های غذا و محلی‌های سان سباستیان باید در این نقطه توقف کنند.

۹٫ رستوران آلینا ، شیکاگو، آمریکا

گرانت آچاتز، سرآشپز و مالک آلینیا، با منویی خوشمزه شما را وارد توری از انواع غذا می‌کند. غذایی که می‌خورید با شهرتی که از نحوه‌ی حیرت انگیز آماده‌سازی و ساختاراش دارد، طعمی به یاد ماندنی در ذهن شما از خود به جای می‌گذارد. آلینا، رستوران سه‌ستاره‌ی میچلین در شیکاگوست که سلایق چشایی‌تان با طعم‌های مختلف و نمایی از منویی خوشمزه و سیاحتی به جریان در می‌آیند. اگر در شیکاگو هستید، برای شامتان هیچ برنامه‌ریزیی نکنید، چراکه منوی ۲۳ غذایی خوشمزه‌ای که در دست دارید، احتمالا چهار ساعت و نیم از شما زمان خواهد برد و سرگرمی خوبی برای کل شب خواهد بود.

سفارش اینترنتی غذا

۱۰٫ رستوران لیدبری، لندن، بریتانیا

سرآشپز برت گراهام، غذاهای امروزی استرالیایی را خلق می‌کند و نخستین سرآشپز استرالیایی دارنده‌ی دو ستاره‌ی میچلین است. غذاهای این سر آشپز، دهان را گرم می‌کنند و در تهیه‌شان روی طعم‌های محلی و طبخ آنها تمرکز می‌کند. نگاهی به منوی خوشمزه‌ی این سرآشپز انداخته و بدون تامل فقط سفارش دهید و برخی از ابداعات خوشمزه‌ی او با الهام از غذاهای استرالیایی را امتحان کنید.

“این فهرست ادامه دارد و رستوران‌های زیر، انتخاب بهترین گزینه از میان ۵۰ رستوران برتر را دشوار می‌کند”

۱۱٫ میرازور، منتون، فرانسه
۱۲٫ وندومه، برگیش گلادباخ، آلمان
۱۳٫ نام، بانکوک، تایلند
۱۴٫ ناریساوا، توکیو، ژاپن
۱۵٫ سنترال، لیما، پرو
۱۶٫ استرریک، وین، اتریش
۱۷٫ گاگان، بانکوک، تایلند
۱۸٫ آسترید یه گاستون، لیما، پرو
۱۹٫ فویکن یارپن، سوئد
۲۰٫ پوجول، مکزیکوسیتی، مکزیک
۲۱٫ لی برناردین، نیویورک، آمریکا
۲۲٫ ویلا یویا، آلبوفایرا، پرتقال
۲۳٫ رستورانت فرانتزن، استوکهلم، سوئد
۲۴٫ آمبر، هونگ کونگ، چین
۲۵٫ لارپیج، پاریس، فرانسه
۲۶٫ آزورمندی، لارابتسو، اسپانیا
۲۷٫ لی چاتیبریاند، پاریس، فرانسه
۲۸٫ آکوآ، وولفزبورگ، آلمان
۲۹٫ دی لیبریجی، زووله، هلند
۳۰٫ پر سی، نیویورک، آمریکا
۳۱٫ لاترلیر سنت –جرماین دی جوئله روبوچون، پاریس، فرانسه
۳۲٫ آتیکا، ملبورن، استرالیا
۳۳٫ نیهونرویوری ریوجین، توکیو، ژاپن
۳۴٫ آسادور اتکس باری، آتکسوندو، اسپانیا
۳۵٫ مارتین براگاتیگوی، سان سباستین، اسپانیا
۳۶٫ مانی، سائو پائولو، برزیل
۳۷٫ رستوران اندرو، سنگاپور
۳۸٫ لاسترانس، پاریس، فرانسه
۳۹٫ پیازا دومو، آلبا، ایتالیا
۴۰٫ دانیل، نیویورک، آمریکا
۴۱٫ کوییک داکوستا، دنیا، اسپانیا
۴۲٫ جرانیوم، کوپنهاک، دانمارک
۴۳٫ اشلوس شویینستین، فورستینائو، سوئیس
۴۴٫ فرنچ لاندری، یونتویله، آمریکا
۴۵٫ هوف وان کلیوه، کروسهوتیم، بلژیک
۴۶٫ لی کالاندره، روبانو، ایتالیا
۴۷٫ فت دوک، برای، بریتانیا
۴۸٫ تست کیچن، کیپ تاون، آفریقای جنوبی
۴۹٫ کووی، سان فرانسیسکو، آمریکا
۵۰٫ واکو گین، سنگاپور

Comments

جدیدترین مطالب ما