گران‌ قیمت‌ ترین پیتزاها در جهان کدام است ؟

گران‌ قیمت‌ ترین پیتزا ها در جهان

اجازه دهید ببینیم …. همه‌ی ما پیتزا دوست داریم! پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاها در جهان است که امروزه آن را تقریبا در هر گوشه‌ای از جهان با انواع جالب و گوناگون و با مواد مختلفی می‌توان یافت که با هم ترکیب شده‌اند تا برای همه پیتزایی عالی باشند. برای پیتزاها به راحتی می‌توان ترکیب‌های تازه‌ای یافت، به همین خاطر است که سرآشپزهای زیادی در سرتاسر جهان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین پیتزا را عرضه کنند. گران‌قیمت‌ترین پیتزاها در جهان ترکیباتی عالی چون قارچ دنبلان ، خاویار و حتا طلا و الماس دارند و به همین علت است که قیمت‌شان کمی احمقانه به نظر می‌رسد. مساله‌ی جالب آن است که بهترین بهترین پیتزاها در جهان کدامند؟ در اینجا از دهمین پیتزای گران شروع می‌کنیم ….

۱۰ پیتزای استیک بیف کوبه – ۶۶ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
در این پیتزا هیچ طلا یا الماسی وجود ندارد. پیتزای استیک بیف کوبه در دومینوز در ژاپن به فروش می‌رسد که به خاطر قطعات بیف کوبه‌ی روی آن که نام آن هم از این قطعات گرفته شده است، پیتزایی لوکس محسوب می‌شود. اما چه چیز خاصی در مورد گوشت بیف کوبه وجود دارد؟ گاوهای منطقه‌ی کوبه  ماساژ داده می‌شوند، از این رو گوشت‌شان مرمری، آب‌دار و ترد است. جدا از این مساله، این پیتزا حاوی سیب‌زمینی و پیاز هم هست.

۹٫ پیتزای طلای سحرآمیز – ۱۰۸ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
زنجیره رستوران‌های مجیک اوون در تورنتوی کانادا پیتزایی فاقد گلوتن برای گیاه‌خواران عرضه می‌کند که روی آن برگ‌هایی از طلای ۲۴ قیرات استفاده می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این پیتزا از محصولات ارگانیک و سالم است و حتا می‌توانید برگ‌های طلا را هم میل کنید. به این پیتزاهای ویژه به دلیل ترکیبات سالم مواد تشکیل‌دهنده‌شان گاهی «پیتزاسئوتیکالز » هم گفته می‌شود.

۸٫ پیتزا سه‌تایی میله-فویله – ۱۴۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
پیتزا سه‌تایی میله-فویله در دومینوز سرو می‌شود و نان آن از سه لایه پنیر تشکیل می‌شود. اگر با تمام مخلفات روی آن سفارش دهید قیمت آن به ۱۴۰ دلار می‌رسد و بسیار ضخیم می‌شود و خوردن‌اش بسیار دشوار خواهد بود. اما در ژاپن این پیتزا سال‌ها در رده‌ی اول قرار داشت.

۷٫ پیتزا گوردون رمزی – ۲۵۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
نام این پیتزا از سرآشپز معروف گوردون رمزی گرفته شده است و می‌توانید آن ا در رستوران مشهور این سرآشپز، رستوران مییز ، در لندن، میل کنید. این پیتزا مدت‌ها در رکوردهای ثبت‌شده در کتاب گینس به عنوان گران‌قیمت‌ترین پیتزا در جهان ثبت شده است، اما اکنون در این فهرست در رده‌ی هفتم قرار دارد. قیمت این پیتزا به خاطر قارچ‌های دنبلانیست که ممکن است بخواهید روی آن باشد. جدا از این قارچ‌ها روی این پیتزا از پوره‌ی پیاز ایتالیایی با پاستای قارچ دنبلان، مازارلای بوفالو، پنیر فونتینا، پاناکوتا، گیاهان تازه و قارچ قهوه‌ای استفاده می‌شود.

۶٫ پیتزا ۴۵۰ – ۴۵۰ دلاری

گران ترین پیتزا جهان ریحون

۵٫ پیتزا نینو بلیسیما  – ۱۰۰۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
این پیتزای فوق‌العاده ظاهری واقعا عالی دارد و از این رو برای آن نام بلیسیما در نظر گرفته شده است. جیووانی اسپاتالا ، سرآشپز این پیتزاست و می‌توان آن را در رستوران گینوز  در بخش شرقی منهتن در نیویورک میل کرد.
این پیتزای۱۲ اینچی یک نان نازک، دو قطعه لابستر، شش نوع خاویار دارد. هزینه‌ی پخت این پیتزا ۷۲۰ دلار است، و سود آن فقط ۲۸۰ دلار می‌شود که باز هم برای یک پیتزا بسیار زیاد است.

۴٫ پیتزا رویال ۰۰۷ – ۴۲۰۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
رستوران دومنیکو کرولا در هاگیس، گلاسکو، بریتانیا با الهام از جیمز باند، سوپر استار فیلم‌های جاسوسی، پیتزایی کم‌نظیر خلق کرده است. این پیتزا با ابعاد ۱۲ اینچ ترکیبی از برخی از گران‌قیمت‌ترین مواد در جهان از جمله خاویار خوابانده شده در دوم پریگنون، سالمون دودی اسکاتلندی، لابستر مدالیون و گوشت گوزن، گوشت ران ایتالیایی پروسکیتو با کیفیت فوق‌العاده و سرکه‌ی بالزامیک انگور چینی است. رویه آن ورقه‌های ۲۴ قیراتی طلا کار شده است. این پیتزا توسط آقای کرولا و با هدف جمع‌آوری پول برای بنیاد Fred Hollows خلق شد. این پیتزا توسط وکیل ماریزیو مورلی از ایتالیا آورده شده است. او کلکسیون‌دار نوشیدنی و قارچ‌های دنبلان است.

۳٫ پیتزای میس وردون – ۴۲۵۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
دارنده‌ی این پیتزاها ترکیبی منحصر به فرد از قارچ‌های دنبلان سفید، لابستر، خاویار و ورقه‌های طلای ۲۴ قیراتی عرضه می‌کند و مبلغی که می‌پردازید از بابت سرآشپزیست که شخصا می‌آید و آن را در آشپزخانه‌تان همراه با ارکستری خانگی می‌پزد. این رستوران در وردون، مونترئال، کانادا واقع شده است و اگر تمایل به دیدن آن دارید در منوی آن برگرهای ۳۳۳ دلاری هم هست

۲٫ پیتزا برای عاشقان – ۸ هزار و ۱۸۰ دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
«پیتزا برای عاشقان» در رستوران Favitta’s Family Pizzria در هنریتا، نیویورک، نزدیک روچستر، به دلیل ارتباط‌اش با روز ولنتاین، ایده‌ی بازاریابی برجسته‌ایست. اما به نظر می‌رسد این رستوران در سال ۲۰۰۸ بسته شد و گمان می‌رود قطعات زیادی از این پتیزا فروخته نشد. این پیتزا به شکل قلب سرو می‌شود و بر خلاف پیتزاهای معمولی در آن از قطعات الماس، حلقه‌ی الماس و نوشیدنی خاص استفاده شده است. عرضه‌کنندگان این پیتزا احتمالا انتظار داشتند زوج‌ها برای نامزد کردن به این رستوران بیایند و این روشی عالی برای طرح درخواست ازدواج بود.

۱٫ پیتزا لوئیس سیزدهم – ۱۲ هزار دلار

گران ترین پیتزا جهان ریحون
گران‌ترین پیتزا در جهان را می‌توان در سالرنوی ایتالیا یافت که ابداع رناتو ویولا برای جمعیتی خاص است. این پیتزا با ابعاد ۲۰ سانتی‌متر برای دو نفر کافیست و برای آن از مواد تشکیل‌دهنده‌ی خاصی استفاده می‌شود. آماده کردن خمیر آن نیز ۷۲ ساعت زمان می‌برد که پیش از پخته شدن زمانی طولانیست. وقتی خمیر آن آماده می‌شود، باقی پیتزا در نقطه‌ای آماده می‌شود. گل آن از Aiab ارگانی و نمک آن از رود مورای در استرالیاست که به آن طعم بیشتر و رنگ صورتی می‌دهند و این تازه شروع کار است.
روی این پیتزا از سه نوع خاویار استفاده می‌شود خاویار Oscietra Royal Prestige، خاویار Kaspia Oscietra Royal Classic از سواحل ایران و خاویار Kaspia Beluga که همه‌ی آنها از کمیاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خاویارها در جهان‌اند. لابستر آن از نوروژ آورده می‌شود و در آن از مازارلا و هفت نوع پنیر دیگر استفاده می‌شود. هزینه‌ی سرویس هم در قیمت گنجانده می‌شود. پیتزا در مجموعه‌ای از ظروف و قاشق چنگال از نوع انحصاری و محدود و در خانه سرو می‌شود. رناتو ویولا خودش با یک سرآشپز دیگر و یک کارشناس نوشیدنی به خانه‌تان می‌آید و آنجا پیتزا را آماده می‌کنند و دیگر حتا نیازی به رستوران رفتن هم نیست.

Comments

جدیدترین مطالب ما