خوشمزه ترین غذا و محبوب ترین غذا های ایرانی و جهان چیست ؟

به نظر شما خوشمزه ترین غذا کدام است ؟ به‌طور کلی، مزه‌ی غذا یک چیز کاملا سلیقه‌ای است. عده‌ای غذا‌های شور، عده‌ای شیرین و از سوی دیگر عده‌ای غذاهای تند را دوست داران؛ در نتیجه غذاهای خوشمزه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. مثل مردم کشور هند عموما غذا‌های تند را دوست داران و ما ایرانی‌ها غذاهای‌ترش، شیرین و حتی شور را دوست دارم و صفت خوشمزه‌ را به این دسته غذا‌ها هدیه می‌دهیم. گفتی است که در ایران برای مشاهده انواع غذای خوشمزه و  برای سفارش غذا از شهر ری، سفارش غذا از تهران و سفارش غذا از پردیس، می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.
به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که چه غذاهایی واقعا خوشمزه هستند ولی با توجه به اکثریت سلیقه‌ها، می‌توان غذا‌ها را به دو دسته‌ی خوشمزه و معمولی و حتی بدمز‌ه که در کل واژه‌ی درستی هم نیست تقسیم کرد. در ادامه مطلب می‌خواهیم به بررسی غذاهایی که اکثریت مردم از آن‌ها به عنوان یک غذای خوشمزه و محبوب یاد می‌کنند، بپردازیم.

انواع پیتزای خوشمزه

پیتزا‌ها، از خوشمزه‌ترین غذاها در سراسر جهان به حساب می‌آیند. به طور کلی مردم علاقه‌ی خاصی به انواع پیتزا دارند؛ چرا که طعم پینر پیتزا، سویس و کالباس و حتی گوشت در کنار هم، یک غذای بسیار خوشمزه را به‌وجود می‌آورند. از انواع پیتزا‌های خوشمزه می‌توان به پیتزا پپرونی که با کالباس تند تهیه می‌شود؛ یا پیتزا استیک، مخصوص و مخلوط و از همه مهم‌تر، پیتزا اصیل ایتالیایی یعنی مارگاریتا اشاره کرد. در سراسر جهان، پیتزا به دو شکل آمریکایی یا همان زخیم و ایتالیایی یا همان نازک طبخ می‌شود.

خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

 انواع کباب‌محبوب

کباب‌ها از تنوع بسیار بالایی بهره می‌برند؛ از کباب کوبیده گرفته تا کباب فیله، شیشلیک و چنجه از انواع کباب‌های خوشمزه هستند. همچنین کباب‌ترکی هم با وجود چربی زیاد، مزه‌ی بسیار خوبی دارد. به‌طور کلی کمتر کسی پیدا می‌شود که کباب‌ها را دوست نداشته باشد؛ مگر اینکه کلا علاقه‌ای به خوردن گوشت نداشته باشد. گفتنی است که در ایران، کباب یکی از غذاهای اصلی و سنتی به حساب می‌آید و رستوران‌ها و کباب فروش‌های زیادی این غذا را به طبخ‌های مختلف ارایه می‌دهندو جزو خوشمزه ترین غذا های ایرانی می‌باشد . به‌خاطر داشته باشید که در سفر هایی که به نقطه‌های شمالی کشور انجام می‌شود، بیشتر مسافران برای وعده‌های نهار و شام، از کباب و جوجه کباب استفاده می‌کنند.
خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

استیک لذیذ

استیک‌ها از دسته غذا‌های خوشمزه‌ای هستند که دستور پخت‌های مختلفی دارند. استیک با سس باربیکیو، استیک با سس قارچ، استیک آمریکایی (بدون سس) از انواع طعم دهنده‌های استیک هستند؛ از سوی دیگر، خوش مزه ترین غذا ها ی استیکی ،استیک‌های گوشت و مرغ به روش‌های مختلفی مثل استیک تبری، استیک تی‌بن و استیک جامایکایی (تند) تهیه و تولید می‌شوند. به‌طور کلی کمتر کسی پیدا می‌شود که استیک‌ها را دوست نداشته باشد؛ مگر اینکه کلا علاقه‌ای به خوردن گوشت نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که در ایران هم، استیک فروشی‌های زیادی هستند که به سبک‌های مختلف و به صورت حضوری و آنلاین، انواع استیک را ارایه می‌دهند.
خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

خوشمزه ترین غذا ها با خورش

خورش‌ها از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی به حساب می‌آیند که تنوع بسیار بالایی هم دارند. به‌طور کلی خوشمزه ترین غذاها با خورش‌ها همراه با برنج تهیه می‌شوند که به چلو خورش هم معروف‌اند. از انواع خورش‌ها می‌توان به خورش قورمه سبزی، خورش کدو و بادمجان، خورش کرفس، خورش بامیه، خورش قیمه، خورش فسنجان و خورش آلو اسفناج اشاره کرد. گفتنی است که خورش‌ها در دیگر کشور‌های خارجی هم به عنوان یک غذای اصیل ایرانی شناخته می‌شوند. از سوی دیگر در ایران، میزان زیادی از وعده‌های غذایی آدم‌ها را به خوصوص در خانه، خورش‌ها تشکیل می‌دهند. به خاطر داشته باشید که خورش‌ها از نظر ارزش غذایی در شرایط خوبی قرار ندارند؛ همچنین چربی این دسته از غذا‌ها بسیار بالا است.
خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

انواع برگر

برگر‌ها هم مثل پیتزا، از خوشمزه ترین غذا ها و محبوب ترین ها در سراسر جهان هستند. به‌طور کلی، برگرها از نان گرد، گوشت، پنیر پیتزا و سس مخصوص تهیه می‌شوند. گفتنی است که برگر‌ها سراسر جهان، با ایده‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌شوند. از ایده‌های جذاب می¬توان به برگر با پنیر پیتزا، برگر با بیکن، برگر با قارچ، برگر با مرغ سوخاری و همچنین دوبل برگر که دو عدد گوشت روی هم قرار می‌گیرند اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که برگر‌ها از غذاهای فست فودی به حساب می‌آیند؛ در نتیجه خوردن زیاد آنها روی سلامتی انسان تاثیر می‌گذارد. با همه‌ی این ها، مصرف برگر در سراسر جهان بسیار زیاد است.
خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

انواع غذای دریایی

انواع ماهی، خرچنگ، میگو و سوشی‌ها از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و به قولی خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی به‌حساب می‌آیند. ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ماهی سالمون، ماهی سفید و از سوی دیگر انواع میگو و سوشی، از پرطرفدار‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی در سراسر جهان به‌حساب می‌آیند. در نقاط مختلف جهان، غذاهای دریایی به سبک‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌شوند. عده‌ای ماهی را سرخ کرده و در بسیاری نقاط دیگر ماهی را به‌صورت کبابی مصرف می‌کنند. به‌طور کلی غذاهای دریایی از خوشمزه‌ترین‌ها هستند و از نظر ارزش غذایی، برای سلامت بدن انسان بسیار مفید هستند. گفتنی است که عموما سلیقه‌های خاص غذاهای دریایی را می‌پسندند و این مجموعه‌ی غذایی با همه‌ی ذائقه‌های غذایی سازگار نیست.
خوشمزه ترین غذا - خوراکی - غذای لذیذ - غذای محبوب

سیب‌زمینی سرخ‌کرده

سیب‌زمینی سرخ‌کرده یکی از خوشمزه‌ترین غذا ها و خوراکی‌های روی زمین است. سیب زمینی خلال شده پس از سرخ شدن در روغن، تبدیل یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های روی زمین می‌شود. این پیش غذای محبوب در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. همچنین در ایران هم، بیشتر کافه‌ها و تمامی فست فود‌ها این پیش غذای دوست داشتنی را عرضه می‌کنند. گفتنی است که سیب‌زمینی سرخ‌کرده چربی بسیار بالایی دارد و مصرف زیاد آن به بدن انسان آسیب می‌رساند؛ همچنین خوردن زیاد سیب‌زمینی سرخ‌کرده چاق کننده هم است.

Comments

جدیدترین مطالب ما