غذا | انواع غذای ایرانی | معرفی خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

به طور کلی، انواع غذا های ایرانی، به دو دسته غذا های ایرانی ساده و خاص تقسیم می شوند. بدون شک بهترین غذای ایرانی همان غذاهایی هستند که درست کردن آنها، اصول و روش خاص خودش را دارند. از گوشت کبابی و چرخ کرده گرفته تا انواع حبوبات، مرغ، برنج و ادویه های متنوع، از موادی هستند که در تهیه و تولید غذا های ایرانی از آنها استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که انواع غذاهای ایرانی را می توان به کمک سامانه های سفارش غذا اینترنتی مثل ریحون، سفارش غذای ایرانی خود را ثبت کرده و در کم ترین زمان، آن را به آسانی تهیه کنید.
از انواع غذاهای ایرانی با مرغ می توان به زرشک پلو با مرغ، سبزی پلو با مرغ، خورش فسنجان با مرغ و غیره اشاره کرد. از سوی دیگر از انواع غذا های ایرانی با گوشت می توان به لوبیا پلو با گوشت، خورش قورمه سبزی، سبزی پلو با ماهیچه و غیره اشاره کرد. در نتیجه مثال های بالا می توان گفت که بیشتر غذا های ایرانی از گوشت و مرغ تشکیل شده اند. گفتنی است که بسیاری از غذا های خارجی مثل ماکارونی یا لازانیا، با کمی تغییر در مواد به کار رفته در آنها، به سلیقه عموم مردم ایران نزدیک شده و در نتیجه در لیست روزمره غذا های ایرانی قرار می گیرند.
در مناطق مختلف کشور، غذا های ایرانی با سبک و روش های خاصی طبخ می شوند. برای مثال در جنوب کشور، مزه تند در غذا ها غالب است و از سوی دیگر در مناطق مرکزی و پایتخت، بیشتر غذاها طعم شورتری در مقایسه با دیگر مناطق دارند. این تفاوت در طعم، به دلیل عادت های غذایی است که از گذشته تا به امروز، سینه به سینه بین نسل ها منتقل شده و به بخشی از آداب و رسوم غذایی منطقه های مختلف کشور تبدیل شده است.
انواع-غذای-ایرانی

زرشک پلو با مرغ، محبوب‌ترین غذای ایرانی

یکی از غذا های ایرانی است که به روش های مختلفی تهیه و طبخ می شود. به طور کلی زرشک پلو با مرغ از برنج دم کرده، روغن، زرشک، مرغ و در بعضی مواقع خلال پسته تهیه می شود. بر اساس عادت های غذایی مختلف، عده ای مرغ این غذا را در آب (به صورت آب پز) پخته و عده ای دیگر آن را در روغن سرخ می کنند و ادویه های مختلفی به آن اضافه می کنند. گفتنی است که در بعضی از مناطق شمالی کشور، مرغ زرشک پلو را با رب انار می پزند که این کار مزه مرغ را ترش می کند. زرشک پلو با مرغ از غذا های مجلسی ایرانی هم به حساب می آید و در بسیاری از مهمانی های رسمی از آن به عنوان غذای اصلی یاد می شود. چلو کباب کوبیده از دیگر غذا های ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. چلو کباب کوبیده از برنج دم کرده (به صورت آب کش و کته) گوشت چرخ کرده و پیاز به همراه گوجه فرنگی تهیه می شود. گوشت چرخ کرده پس از مخلوط شدن با پیاز و ادویه های لازم، روی سیخ های مخصوص کباب قرار گرفته و روی آتش پخته می شود. همچنین گوجه فرنگی کبابی هم در کنارش سرو می شود که لذت خوردن این غذای ایرانی را دو چندان می کند. چلو کباب کوبیده از غذا های مجلسی ایرانی هم به حساب می آید و در بسیاری از مهمانی های رسمی از آن به عنوان غذای اصلی یاد می شود. چلو خورش قورمه، از دیگر غذاهای ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی حتی در کشور های همسایه مثل ترکیه دارد.
انواع-غذای-ایرانی

چلو قورمه سبزی ، غذای ایرانی ای که نمیتوان به آن نه گفت

از برنج دم کرده (به صورت آب کش و کته)، سبزی قورمه، لوبیا قرمز، گوشت تکه ای (گوشت خورشی) به همراه روغن و ادویه تهیه می شود. به طور کلی قورمه سبزی به سه روش ترش، شیرین و ملس (ترکیبی از ترشی و شیرینی) تهیه می شود که با سلیقه های مختلف غذایی سازگار است. چلو خورش قورمه سبزی از غذا های مجلسی ایرانی هم به حساب می آید و در بسیاری از مهمانی های رسمی از آن به عنوان غذای اصلی یاد می شود.

باقالی پلو با مرغ یا گوشت، غذای خاص ایرانی

از غذاهای رسمی و مجلسی ایرانی است. باقالی پلو با مرغ از برنج دم کرده (به صورت آب کش و کته) به همراه سبزی خرد شده، باقالی، مرغ آب پز یا سرخ شده و از سوی دیگر باقالی پلو با گوشت از گوشت ماهیچه تکه ای به صورت آب پز تهیه می شود. به طور کلی باقالی پلو در بیشتر مناطق کشور با یک سبک تهیه و طبخ می شود. طعم این غذا با عادت های غذایی ایرانی بسیار سازگار بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. گفتنی است که برنج ته دیگ باقالی پلو که در میان مردم ایران هم بسیار مشهور است با نان لواش، برنج به همراه روغن و حتی گاها با سیب زمینی تهیه می شود که لذت خوردن باقالی پلو را دوچندان می کند. باقالی پلو با مرغ یا گوشت، از غذا های مجلسی ایرانی هم به حساب می آید و در بسیاری از مهمانی های رسمی از آن به عنوان غذای اصلی یاد می شود.

لوبیا پلو با گوشت، غذای سنتی و خوشمزه

از دیگر غذاهای محبوب ایرانی است که طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد. لوبیا پلو با گوشت از برنج دم کرده (به صورت آب کش و کته)، لوبیا ریز شده، گوشت چرخ کرده یا تکه ای به همراه ادویه های متنوع تهیه می شود. لوبیا پلو از غذا های مجلسی ایرانی هم به حساب می آیاد و در بسیاری از مهمانی های رسمی از آن به عنوان غذای اصلی یاد می شود. به خاطر داشته باشید که امروزه با پیشرفت فن­آوری و وجود سامانه های سفارش آنلاین غذا، دیگر نیازی به جمع آوری صدها منوی رستوران و شماره تلفن آنها نیست؛ چرا که تنها با چند کلیک می توانید غذای مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

Comments

جدیدترین مطالب ما