فست فود چیست | بهترین فستفود های تهران | خوشمزه ترین فست فود ها

فست فود، یک واژه غربی است که به غذاهایی که پخت آنها سریع انجام می شود یا به زبان دیگر غذاهایی که سریع آماده می شوند گفته می شود. امروزه رستوران های زیادی در سراسر جهان هستند که غذای سریع یا همان فست فود عرضه می کنند؛ از سوی دیگر این دسته از رستوران هایی که غذای سریع عرضه می کنند به عنوان فست فود ها هم شناخته می شوند. امروزه در کشور ما هم تعداد فست فود ها در سراسر شهر مثل فست فود های شرق تهران، فست فود های غرب تهران، فست فود های شمال تهران، و به طور کلی فست فودهای تهران بسیار زیاد شده است.
نکته بسیار جالب در مورد فست فود ها، منوی غذای آنها است؛ چرا که بیشتر فست فود ها منوی غذا مشترکی از نظر ماهیت غذا دارند. به طور مثل برگر فروشی ها، پیتزا و حتی مرغ سوخاری از غذا های فست فود ها به حساب می آیند. حالا سوال اینجاست که چرا به برگر ها و مرغ سوخاری و حتی پیتزا غذای سریع یا فست فود گفته می شود؛ از سوی دیگر برای این تهیه فست فود ها اصولا از چه نوع مواد غذایی استفاده می شود؟
انواع-فست-فود-فست فود-فستفود
برگر ها از نان گرد، گوشت گریل یا سرخ شده، کاهو و کوجه و چیز برگر ها از همین مواد به همراه پنیر پیتزا تهیه می شوند. حاضر کردن نان به همراه مخلفات از قبل، باعث سرعت بخشیدن به فرآیند آماده شدن برگر می کند؛ از سوی دیگر گریل شدن برگر تنها ۵ دقیق زمان می گیرد؛ در نتیجه اگر برای حاضر کردن هر برگر، تنها لازم باشد تا گوشت آن را گریل کنیم، می توان در زمان ۵ دقیقه یک عدد برگر را به مشتری ارایه کرد که در نوع خود بسیار سریع است. از سوی دیگر پیتزا ها از مواد غذایی مشخصی تشکیل می شوند که در یک ظرف مخصوص پیتزا ریخته شده و سپس درون فر قرار می گیرند. اگر مواد لازم یک پیتزا قبل از دریافت سفارش داخل ظرف ریخته شده و آماده باشد، تنها در ۱۰ دقیق می توان پیتزا را درون فر قرار داده و سپس غذا آماده را تحویل مشتری داد؛ در نتیجه پیتزا هم با استفاده از این روش، از غذا های فست فودی به حساب می آید. مرغ های سوخاری چطور؟ برای تهیه مرغ سوخاری تنها لازم است که روغن داغ شده را از قبل آماده داشته باشیم و به هنگام دریافت سفارش، تنها ۷ تا ۱۰ دقیقه مرغ آغشته به پودر سوخاری را درون روغن مایع سرخ کرده و سپس مرغ سوخاری قابل ارایه به مشتری است. به طور کلی مرغ سوخاری، پیتزا و برگر ها از غذا های اصلی فست فودی به حساب می آیند. همچنین سیب زمینی سرخ کرده، قارچ و پیاز سوخاری و حتی نان سیر با پنیر، از زیر شاخه های فست فود به حساب می آیند که به همراه برگر ها، پیتزا و مرغ های سوخاری به مشتری ارایه می شوند.
انواع-فست-فود-فست فود-فستفود
مواد تشکیل دهنده برگر ها و چیز برگر ها عموما از ۱۸۰ تا ۲۵۰ گرم گوشت قرمز، نان گرد مخصوص، کاهو، گوجه، خیار شور، پنیر پیتزا و سس مخصوص است. گفتنی است که فست فود ها در تهیه برگر ها، سبک خاص خود را دارند؛ برای مثال بعضی برگر فروشی ها از کالباس بیکن یا پیاز در برگر خود استفاده می کنند که مزه غذا را کاملا متفاوت می کند. پیتزا ها از خمیر مخصوص، فلفل دلمه، قارچ، سوسیس و کالباس به همراه پنیر پیتزا تشکیل می شوند؛ اما این پایان راه نیست، چراکه در سراسر پیتزا فروشی های جهان، پیتزا های بسیار متنوع با دستور پخت و مواد اولیه متفاوت تهیه و عرضه می شوند. برای مثال می توان به پیتزا استیک که از گوشت تکه ای فیله و پودر سیر به همراه پنیر پیتزا اشاره کرد. از سوی دیگر می توان به پیتزا های مخصوص، مخلوط، پپرونی، گوشت و قارچ، مارگاریتا، پیتزا مرغ و غیره اشاره کرد. مرغ سوخاری، از ساده ترین فست فودهایی است که در سراسر جهان تهیه و تولید می شود. برای تهیه مرغ سوخاری تنها لازم است تا مرغ های تکه شده سینه، ران و بال مرغ را به پودر مخصوص سوخاری آغشته کرده و سپس با قرار دادن تکه های مرغ درون سرخ کن با روغن مایع داغ، مرغ سوخاری خوشمزه خود را حاضر کنید. گفتنی است که مرغ سوخاری در دو مدل معمولی و اسپایسی یا همان تند درست می شود.
انواع-فست-فود-فست فود-فستفود
از نظر ارزش غذایی، فست فود ها در شرایط خوبی قرار ندارند. مواد تشکیل دهنده بیشتر فست فود ها پنیر پیتزا، روغن سرخ کردنی، سوسیس و کالباس و انواع چربی های اشباع شده است. در نتیجه فست فود ها بیشتر از این که پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنند؛ چربی اشباع شده وارد بدن ما می کنند که از نظر ارزش غذایی و سلامت خوراکی در وضعیت خوبی قرار ندارند. یکی از عادت های بسیار بدی که همراه مصرف فست فود ها به وعده غذایی آدما ها اضافه شده است، مصرف نوشابه است. نوشابه سرشار از قند دی ساکارید (قند زود جذب) است که برای سلامت بدن بسیار مضر است. در نتیجه خوردن فست فود ها به همراه نوشابه، ضرر کلی فست فود ها را دو چندان می کند. به خاطر داشته باشید که برای سفارش فست فود مورد نظر خود مثل پیتزا، برگر یا مرغ سوخاری، می توانید به صورت آنلاین، در سریع ترین زمان و آسان ترین شکل ممکن سفارش دهید. با استفاده از سامانه های سفارش آنلاین غذا، در وقت خود سرفه جویی کنید.

Comments

جدیدترین مطالب ما