تخفیف رستوران | رستوران های تخفیف دار تهران کدامند ؟

نان صبحانه بیشتر باید خوش‌مزه باشد یا مقوی ؟

نان، یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که بشر آن را تهیه کرده است. قدمت تهیه و تولید نان به بیش از ۱۰۰۰ سال پیش بر می گردد؛ جایی که با ترکیب گندم و آب و پختن آن در تنور، نان به وجود آمد. از انواع نان می توان به نان صبحانه که خود تنوع زیادی دارد، نان تست، نان جو، نان جو دوسر، نان باگت و غیره اشاره کرد.
نان و قلات، یکی از موارد اصلی حرم غذایی به حساب می آیند؛ همچنین در بسیار از کشور ها، نان یکی از غذا های اصلی به حساب می آید. نان از پختن خمیری که از آرد و آب تشکیل شده است، به وجود می آید. در بیشتر خمیر های نان نمک هم استفاده می شود؛ همچنین برای تهیه برخی از نان ها، از روغن، مخمر و بعضی ادویه ها هم استفاده می شود. به دلیل بالا بودن میزان گلوتون (باعث اسفنجی شدن نان می شود) در بیشتر نان ها از آرد گندم استفاده می شود. از سوی دیگر در بعضی مواقع برای تهیه نان، جو، جو دوسر و ذرت هم به تنهایی با آرد ترکیب شده و تشکیل یک نان خوشمزه را می دهند.
نان ها به چند گروه اصلی تقسیم می شوند؛ از گروه های اصلی نان ها می توان به نان سفید، نان قهوه ای، نان کامل، نان جوانه گندم، نان قلات و نان تابون اشاره کرد. برای مثال نان کامل از آردی تهیه می شود که دانه های گندم آن به صورت کامل (به همراه سبوس) باشد. همچنین نان جوانه گندم همان نان با آ رد سفید است که به هنگام تهیه، به آن پودر جوانه گندم اضافه می شود.

معرفی نان لواش

لواش، یکی از نان های محبوب در کشور است که برای تمام وعده های غذا یی از آن استفاده می شود. نان لواش از آرد، آب، خمیر مایه و نمک تشکیل شده است. نان لواش بسیار نرم است و خوردن آن بسیار آن است؛ همچنین در بعضی مواقع برای خوش طعم تر کردن آن، از کنجد هم استفاده می شود. در سراسر دنیا، نان لواش به شکل های مختلفی تهیه و تولید می شود؛ اما نان لواش اصلی بسیار نازک بوده و رنگ روشنی دارد. نان لواش پس از خارج شدن از تنور، بسیار داغ و نرم است؛ اما پس از قرار گرفتن در هوای آزاد، به سرعت خشک می شود.
انواع-نان-صبحانه

معرفی نان سنگک

نان سنگک در اصل نمونه ذخیم تر نان لواش است. به نان سنگک که نان خمیری هم گفته می شود؛ تنها در ایران تهیه و عرض می شود و در کشور های دیگر طرفدار ندارد. به طور کلی نان سنگک روی سنگ ریزه های داغ داخل تنور پخته می شود. نام این نان از سنگ کوچک الهام گرفته شده است. همچنین سنگک در زمان های قدیم به عنوان نان طبقه بالای جامعه یا نظامی ها هم شناخته می شده که تنها در فصل زمستان هم طبخ می شد؛ در نتیجه به نان سنکگ نان ملی هم می توان گفت. به خاطر داشته باشید که این نان، یکی از اصلی ترین نان های صبحانه در کشور است که همراه با پنیر، خامه، کره و دیگر فرآورده های لبنی و حتی تخم مرغ نیمرو هم استفاده می شود.
انواع-نان-صبحانه

معرفی نان بربری

نان بربری، در مقایسه با سنکگ و لواش، کمی ذخیم تر وسفت تر است. خمیر نان بربری، مثل سنگ تهیه می شود ولی از نظر مزه تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. بسیاری از مردم بر این باوراند که نان بربری متعلق به قبیله ای عشایری به نام بربر بوده که در توسط یکی از شاه های قاجار در سال های دور در جنوب تهران اسکان داده شده بودند. نان بربری ظاهری بیضی شکل دارد و طعم نمک آن کاملا غالب است. بربری از نان های اصلی صبحانه در کشور است که به همراه انواع لبنیات مثل کره و پنیر و از سوی دیگر تخم مرغ نیمرو استفاده می شود.
انواع-نان-صبحانه

معرفی انواع نان سبوس دار

نان سبوس دار، از قنی ترین نان های صبحانه است. نان سبوس دار در مقایسه با نان سفید، دارای دو برابر ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. فیبر موجود در نان سبوس دار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است؛ همچنین مواد سمی حاصل از جذب غذا ها را به خود جذب کرده و از طریق روده خارج می کند. نان سبوس دار ظاهری تیره رنگ دارد و از نان بربری نرم تر است؛ همچنین مزه نمک آن در مقایسه با دیگر نان ها کمتر احساس می شود. این نان یکی از مهم ترین و در اصل بهترین نان ها برای وعده صبحانه و حتی نهار است.
انواع-نان-صبحانه

Comments

جدیدترین مطالب ما